torsdag, augusti 17, 2006

Jag var på jobbet och denna låten kom på radion.
Alla blev helt nostalgiska och sjöng med men ingen kom på vad låten hette eller vilka det var som sjöng.
Då sa en arbetskollega: "Vi frågar X hon kan allt sånt skit."
Jag: Haha ja, det är Midnight Oil - Beds are burning.
ALLA skrattade.

Så typiskt mig att gå omkring och bära på en massa onödig information.
Jag kan typ inga kemiska formler som vi lärde oss i skolan men sånt här etsar sig fast i minnet.
Syrran satt och löste korsord för några veckor sen och frågade:
Syrran: Vad heter killen på bilden?
Jag: Jake Gyllenhaal.
Syrran: Vilken film har han varit med i som vunit Oscar?
Jag: Brokeback Mountain.
Syrran: Vad heter hans flickvän?
Jag: Kirsten Dunst
Syrran: En krigsfilm han har varit med i?
Jag: Jarhead.
Syrran: Fan vad störd du e som kan detta.
Jag: Mmm, jag vet!! :D

N-E wayz, njut!

5 kommentarer:

Blancaflor sa...

Aah, jag är likadan. Min pojkvän bara suckar när jag börjar berätta: "jo du vet X fran filmen NN hon var tidigare gift med Y som hon sedan lämnade pga att han blablabla och sa träffade hon Z när de spelade in flmen NN..."

Fransk Manikyr sa...

blancaflor: antingen är vi mobbade eller så är vi genier!!! haha :D

Blancaflor sa...

Genier!! så klart! :)))

Fröken Lund sa...

Fast Jake Gyllenhaal blev väl dumpad av Kirsten Dunst för ganska länge sen?

Anonym sa...

jupp de är inte tillsammans längre.. haha jag är också likadan och det kan bli lite pinsamt när man pratar med folk som är totalt ointresserade av sånt=P jag är en riktig kändisjunkie.. besatta är vi nog ;)